HABER ARAMA


Gelişmiş

EN ÇOK OKUNANLAR

SON YORUMLANANLAR


    Sosyal medyanın önemi İAÜ'de tartışıldı!

      25.02.2016

    HootSuice Genel Müdürü Deniz Umut Dereli, iletişim fakültesi öğrencilerine sosyal medyayı anlattı.

    Categorie  Kategori : SOSYAL MEDYA
    Comments  Yorum : 0
    Reading  Okuma : 400

    Share |

    12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

    İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi ile Türkiye Araştırmaları Merkezi'nin düzenlediği

    'Kurumlar için Sosyal Medya Yönetim Platformu Önemi' konulu konferns İAÜ'de düzenlendi. HootSuice Türkiye Genel Müdürü Deniz Umut Dereli'nin konuşmacı olarak katıldığı konferansta kurumlar için sosyal medyanın önemi tartışıldı.

    Kurumlarda açılan sosyal medya hesaplarının genellikle aktif bir şekilde kullanılmadığını belirten, Deniz Umut Dereli konuşmasında şu ifadeleri kullandı.

    “Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, artık akıllı telefon alanlar bile ya müzik dinlemek, ya fotoğraf çekmek ya da sosyal medya mecralarına erişim bilgisayarlardan daha kolay olduğu için alıyor. Sosyal medyanın önemini anlamamız gerekiyor. Bir firmaya telefon etseniz call center'i geçemiyorsunuz ama sosyal medyada olumsuz bir yorum yazsanız onu en az 9 kişi görüyor. Firma da, ben dahil 10 kişiyi geri kazanamak için 20 kat daha fazla para harcıyor. Bu aslında tüketicinin firmalardan intikam alma yöntemi. Türkiye'de en az bir sosyal medya hesabına sahip olan markaların oranı yüzde 73. Gerçi sadace yüzde 14'ü aktif. Çoğu 'dostlar bizi alışverişte görsün' mantığıyla açılmış. Kurumlar için biraz hammaliye bir iş gibi görünüyor. Çünkü alıştıkları bir sistem var. Gazete ilanları, televizyon reklamları, billboardlar gibi. Bunlar sonuçları belli çalışmalar. Sosyal medya için fazla çalışma yapılmıyor.”

    Kurumlarda çalışan sosyal medya uzmanlarının azlığına da dikkat çeken Dereli, konuşmasını “Bugüne kadar yaklaşık 400 firmayla görüştük. Türkiye'nin en büyük kurumlarının sadece 2 tane sosyal medya uzmanları var. Başka bir firmada 3000 çalışan var ama 5 tane sosyal medya uzmanı var.” şeklinde sürdürdü.

    Dereli, markaların 'Gezi Parkı' eylemleri sırasında sosyal medyanın önemini kavradıklarını da vurgulayarak sosyal medya çalışmalarının başlama sürecini anlattı:

    “Firmalar Gezi Parkı zamanında sosyal medyanın farkına vardılar. O dönemde insanlar sosyal medyada daha çok aktif olunca, satış yaparak para kazanmak isteyen firmalar farkettiler ki, sosyal medyadan milyonlara ulaşmak mümkün olabiliyor. Tek sorun onlarla nasıl konuşacaklarıydı. Çünkü, twitter bütün nüfusu temsil etmiyor anlayışı vardı. Sosyal medya tüm Türkiye değildir anlayışı yani. Bunun böyle olmadığı da daha sonra ortaya çıktı. Deneme yanılma yöntemiyle birşeyler yaptılar. Daha sonra da  2 yıl süreyle hesaplarının yönetilmesi amacıyla ajanslarla çalışmaya başladılar. Firmalar sosyal medyayı bilmediği için en akıllıca adım buydu ama firmalar kadar sosyal medya ajansları da deneyimsizdi. Eli kelem tutan ve güzel cümle kuran herkes kendisini sosyal medya uzmanı zannetmeye başladı”

    Ajansların birden fazla firmanın hesabını yönettikleri için zaman zaman yanlış attıkları tweetlerden de söz eden Dereli şunları söyledi:

    “Bir ajans hem bir bankanın hem de bir dizinin hesabını yönetiyordu mesela. Dizinin yayını olduğu akşam diziyle ilgili tweeti bankanın kurumsal hesabından attı.Tabi takipçilerden tepkiler yağmaya başladı. Bazıları küfürlü. Dalga geçtiler. Bunlara da dikkat etmek gerekiyor. Bir de şifreye dikkat etmek gerekiyor. Ajansta çalışan her eleman firmanın şifresini bilir. Başka ajansa çalışmaya gider yine onda kayıtlıdır. Eski çalışanların sırf intikam amacıyla twitter adresine girip tweet attığı durumlar da yaşanıyor. Şifreyi herkese vermemek de fayda var.  ”

    Deniz Umut Dereli, HootSuice'i ise şu sözlerle anlattı:

    “HootSuice sosyal medya hesaplarının yönetildiği bir platform. Biz Türkiye ayağınızı 2 senedir yürütüyoruz. Twitter, Facebook, Instagram, Linkedln gibi sosyal medya hesaplarınızı HootSuice'in içine yerleştiriyorsunuz. Hem de şifrelerinizi vermeden. Sadece HootSuice şifresiyle. Sonra dilerseniz yazma yetkisi verebiliyorsunuz.  Ya da onay gerektiren yazma yetkisi. Onaylamak yine sizin elinizde.Sosyal medya hesaplarınızı içne koyup disiplin altında yönetebileceğiniz bir servis. Herhangi bir kurulum gerektirmiyor”

    Yazdırılabilir Sayfa Sayfayı Yazdır | Word'e Aktar Worde Aktar | Tavsiye Et Arkadaşına Gönder | Yorum Yaz Yorum Ekle

    SOSYAL MEDYA

    En Çok Okunanlar




    Toplam Ziyaretçi : 
    Aktif Ziyaretçi : 

    16448183
    25
       

      Son Ziyaret :  22.11.2017 04:42