HABER ARAMA


Gelişmiş

EN ÇOK OKUNANLAR

SON YORUMLANANLAR


    1. Ulusal Medya ve Haber Sempozyumu

      13.11.2015

    İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin gerçekleştirdiği “1. Ulusal Medya ve Haber Sempozyumu”nda iletişim dünyasındaki yeni yaklaşımlar tartışıldı.

    Categorie  Kategori : MEDYA
    Comments  Yorum : 0
    Reading  Okuma : 1399

    Share |

    12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

    İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin Florya Yerleşkesi'nde 21-23 Ekim 2015 tarihleri arasında düzenlediği “1. Ulusal Medya ve Haber Sempozyumu”nda meyda, haber, etik, fotoğrafçılık, halkla ilişkiler, reklam ve tasarım konuları ele alındı.  Sempozyumun açlış konuşan İstanbul Aydın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yadigar İzmirli, günümüz teknolojilerinin hızlı gelişimiyle medyanın geçmişe göre daha farklı alanlarda gelişim gösterdiğini belirterek, “Yakın geçmişte sadece gazete, radyo, televizyon üzerinden ilerleyen iletişim çalışmaları bugün artık özellikle mobil teknolojiler üzerinden yürütülmekte,” dedi.

    İnternetin günümüz medyasındaki önemine de belirten Prof. Dr. Yadigar İzmirli, “İletişim kavramlarının sınırları değişmiş, farklılaşmıştır. Bugün bu medyalar halkın sadece haber alma ihtiyacını karşılamıyor. Farklı alanlarda bilgi sahibi olmalarını da sağlıyor. Sağlıktan, teknolojiye birçok alanda iletişim, bu kanallarla sağlanmakta. Sempozyumda, iletişim temel kavramlarından biri olan habercilik konusundaki yeni gelişmeler, çeşitli araştırmalarla paylaşılacak,” şeklinde konuştu.

    İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hülya Yenğin  yaptığı konuşmada  iletişim çıkış noktasının haber olduğunu vurgulayarak, haberin kamuoyunu bilgilendirme ve kamuoyunu oluşturmadaki önemine değindi.

    Prof. Dr. Hülya Yenğin konuşmasını şöyle sürdürdü:

    “İletişim özgürlüğünün çağdaş demokresilerde sağlıklı yürütülmesi için toplumsal ve siyasal güçlerin katkısı gerekli ve önemlidir. İletişim özgürlüğü, düşünce özgürlüğü ve kitle iletişim araçlarının özgürlüğü bir bütünün ayrılmaz parçalarıdır.”

     

    “Orada Gizli Kalmış Bir Türkiye Vardı”

    Soma maden kazası sonrası merkez medyadan seçilmiş örnekler üzerinden haber söylem analizi   çalışan  Doç. Dr. Süleyman Hakan Yılmaz, çalışmasını şöyle anlattı:

    “Benim bu çalışmada ele aldığım gazeteler Soma maden faciasısonrası yaptıkları haberlerle topluma gelişmelri sunmuş, kamuoyunun süreçle ilgili bilgi edinmesini sağlamıştır.  Yapılan haberlerde, haber başlıkları, haber metinleri arasında bir uyum söz konusudur. Aynı zamanda her yayın organı Soma haberlerini yaparken kendi ideolojik yayın politikası doğrultusunda haber metinlerinin söylemlerini oluşturmuştur.”

     

    Soma'daki İşletmenin Yönetim Krizi

    Erzincan Üniversitesi Öğretim Görevlisi İrfan Ertekin, “Sosyal Medyada Kurumsal Yönetim Krizi Araştırması: Soma Olayı” başlıklı çalışmasında Milliyet, Hürriyet, HaberTürk gazetelerinin incelendiğini anlattı. “Soma ile ilgili 426 haberden 23 haberin maden işletmesinin yönetim krizini ele alınmıştır,” diyen İrfan Ertekin, HaberTürk Gazetesi'nde 209 haberin 15'inin yönetimsel kriz içeriği oluşturduğunu açıkladı. Konuşmacı, “Sonuç olarak bu üç gazetede 965 haberin 86'sı işletmenin yönetimsel krizi hakkında yazılmıştır,” şeklinde konuştu.

     

    Siyasal İletişimde Fotoğrafın Gücü

    Marmara Üniversitesi Öğretim Görevlesi Mustafa Bilge Satkın, “Siyasal İletişimde Değişen Fotoğraf Retoriği” konulu sunumunda, siyasal aktörlerin sosyal medyada kullandığı fotoğrafları işledi. Satkın sunumunda, Adolf Hitler, Abraham Lincoln gibi liderlerden örnekler verdi.

    Mustafa Bilge Satkın konuşmasını şöyle sürdürdü:

    “Hitler, uzun olmadığı için fotoğraflarını aşağıdan çektiriyordu. Abraham Lincoln, bu konudaki ilk örnek. Lincoln'ün franklı fotoğrafı seçimlerdeki başarısında önemli rol oynamıştır. Winston Churchill, zafer işaretiyle ön plana çıkmıştır.” 

    Sosyal medyada 7 Haziran 2015 Genel Seçimleri'nden önce milletvekili adaylarının paylaştıkları fotoğrafları da inceleyen konuşmacı, “Cumhuriyet Halk Partisi ve Milleyetçi Hareket Partisi adaylarının Facebook adlı sosyal ağı, Adalet ve Kalkınma Partisi ile Halkların Demokratik Partisi adaylarının Twitter'ı daha etkin kullandığını görüyoruz. İnstagram adlı sosyal ağ, fotoğraf paylaşım uygulaması olması rağmen adaylar tarafından daha az tercih edilmiştir,” dedi.

    Milletvekili adaylarının profesyonel yardım almadan, amatör cihazlarla çekilen fotoğraflarını paylaştığını belirten Satkın, “Aceleye getirilmiş fotoğraflar, hatta adayların gözü kapalı çıktığı fotoğraflar bile kullanılmış. Adayların el öptüğü, esnaflık yaptığı fotoğraflar 'halktan biriyim' imajını vermek için önemli paylaşımlardır,” açıklamasında bulundu.

     

     

    Haber: Necmi GİRİT

    Yazdırılabilir Sayfa Sayfayı Yazdır | Word'e Aktar Worde Aktar | Tavsiye Et Arkadaşına Gönder | Yorum Yaz Yorum Ekle

    MEDYA

    En Çok Okunanlar




    Toplam Ziyaretçi : 
    Aktif Ziyaretçi : 

    16037854
    109
       

      Son Ziyaret :  23.08.2017 03:30