HABER ARAMA


Gelişmiş

EN ÇOK OKUNANLAR

SON YORUMLANANLAR


    “Türk İnsanı Halka İlişkilerci Olarak Doğar”

      23.12.2014

    İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından gerçekleştirilen “Daktilodan Blackberry'e” etkinliğine konuşmacı olarak katılan Medialand Basın ve Halkla İlişkiler Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Ergüder Tırnova halkla ilişkiler mesleğinin dününü, bugününü ve geleceğini genç iletişimcilere anlattılar.

    Categorie  Kategori : SÖYLEŞİ
    Comments  Yorum : 0
    Reading  Okuma : 1411

    Share |

    12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

    Etkinlikte “Daktilodan Mobile” başlıklı sunum gerçekleştiren Ergüder Tırnova ve Atacan Tırnova 1960`lı yıllardan başlayarak gelişen halkla ilişkiler konusunda bilgi verdiler. İletişimin her meslekte gerekli olduğunu belirten Ergüder Tırnova, “Türk insanı  halkla ilişkilerci olarak doğar. Amerika’ya ya da Batı'ya baktığımızda bizdeki özellikler onlarda yoktur. Biz seveceniz ve ikili ilişkileri çok iyi biliyoruz. Bu işin de ana teması ikili ilişkilerde iyi olmak,” dedi.

    İletişimin bir sanat olduğunu ifade eden Tırnova, “Ürün yapıyorsanız bunun araştırmasını yapmanız lazım. Öncelikle ürünü nasıl konumlandıracağınızı düşünmelisiniz. Sonra bir faaliyet programı yapmalısınız. Firmanın durum değerlendirmesi yaparak hangi hedef kitleye ulaşmak istediğinizi ve ürünü kaç kişiye satmak istediğinizi belirlemeniz gerekir. Bütün bunları göz önünde bulundurarak iletişimin bir sanat olduğunu söyleyebiliriz,” ifadelerini kullandı.

    Farklı olmanın önemine dikkat çeken Ergüder Tırnova, “Herkes aynı fikirlerle geliyor. Bu yüzden farklı olmak zorundasın. Tabii ki yapacağınız çalışmanın da bütçenize uygun olması gerek, yoksa bir anlamı kalmaz,”şeklinde konuştu.

    İletişimin günümüzde olmazsa olmaz bir meslek olduğunu söyleyen Ergüder Tırnova sözlerine şöyle devam etti:

    “Global bir dünyada yaşıyoruz. Her şey iletişimle oluyor. İnsanların bilgi sahibi olmaları lazım ve bu bilgileri paylaşmaları lazım. Ne yaparsanız yapın, yaptığınız işin, ürünlerin, kişilerin tanıtılması lazım.” 

    Yapılan projelerin tanıtılmasnın önemine değinen Tırnova, “Hazırladığınız projeleri uyguladıktan sonra kamuoyuna duyurmak gerekir. Burada devreye medya girer. Ancak medya  tanıtım için tek araç değildir. Bunu birebir de yapabilirsiniz. Biz buna 'damardan giriş' diyoruz. Halkın arasına girip ürününüzü tanıtmanız gerekir. Bunu yaptıktan sonra da geri dönüşüme bakmalısınız. Bütün bu yapılanlar başarılıysa, siz de başarılısınız demektir,” dedi.

    İletişimin tarihine de değinen Ergüder Tırnova, “1980 Turgut Özal dönemi, iletişimin başladığı noktadır. Yeni gazeteler, özel radyolar, hızlı sanayileşme ile birlikte hızlı iletişim devreye girdi. 1990’larda Türkiye uluslararası platformlarda başarılı oldu.  2000’li yıllar ise iletişimin zirve yaptığı dönemdir. Cep telefonları hayatımızın bir parçası olmaya başladı ve kısa sürede bu kadar gelişti. Bununla birlikte iletişim de farklı bir boyut kazanmış oldu,” ifadelerini kullandı.


    Haber-Fotoğraf: Ayten Abbaslı

    Yazdırılabilir Sayfa Sayfayı Yazdır | Word'e Aktar Worde Aktar | Tavsiye Et Arkadaşına Gönder | Yorum Yaz Yorum Ekle

    SÖYLEŞİ

    En Çok Okunanlar




    Toplam Ziyaretçi : 
    Aktif Ziyaretçi : 

    18594151
    190
       

      Son Ziyaret :  20.09.2019 10:28